Das Potenzial von Unterrichtsentwürfen und Exkursionen zur Vernetzung von Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) und digitaler Bildung im vielperspektivischen Sachunterricht

Authors

  • Julia Wiedmann Universität Duisburg-Essen
  • Jan Grey Universität Duisburg-Essen
  • Inga Gryl Universität Duisburg-Essen

Keywords:

digital education, multiperspectivity, primary social and science education, planning skills, ESD

Abstract

The linkage between education for sustainable development (ESD) and digital education is examined through a university seminar. As a basis, the classification for learning with, about and through media is expanded to include the learning topic of sustainability to form the six-field matrix DiNa. In the seminar, the two learning topics are analysed in the context of multiperspective primary social and science education. The article classifies the students' excursion plans and lesson plans in the matrix and evaluates the linkage of the learning topics.

Downloads

Published

2025-11-13

How to Cite

Wiedmann, J., Grey, J., & Gryl, I. (2025). Das Potenzial von Unterrichtsentwürfen und Exkursionen zur Vernetzung von Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) und digitaler Bildung im vielperspektivischen Sachunterricht. OpenSpaces - Zeitschrift für Didaktiken Der Geographie, (9), 37–51. Retrieved from https://journals.uni-due.de/OpenSpaces/article/view/580

Issue

Section

Fachdidaktik