Der reflexive Umgang mit Raumkonstruktionen in sozialen Medien

Eine unterrichtliche Umsetzung an einer Förderschule mit den Förderschwerpunkten Hören und Lernen

Authors

  • Christian Dorsch Universität Osnabrück
  • Virginia Klass

Keywords:

digital geographies, education in digitality, spatial constructions, focus on hearing impaired

Abstract

The relevance of social media as a topic in geography lessons results not least from the impact that digital constructions of space can have on students. The users and the algorithms of the platforms play a role in this. The article presents a learning unit that helps students to deconstruct digital constructions of space by means of the so-called hashtag analysis. It offers students the tools to critically and reflectively engage with their media behaviour, but also with media productions as such. The unit was implemented in a learning group of hearing impaired students and students with learning difficulties.

Published

2025-11-13

How to Cite

Dorsch, C., & Klass, V. (2025). Der reflexive Umgang mit Raumkonstruktionen in sozialen Medien : Eine unterrichtliche Umsetzung an einer Förderschule mit den Förderschwerpunkten Hören und Lernen. OpenSpaces - Zeitschrift für Didaktiken Der Geographie, (9), 52–64. Retrieved from https://journals.uni-due.de/OpenSpaces/article/view/735

Issue

Section

Teaching Practices