Skip to main content Skip to main navigation menu Skip to site footer
OpenSpaces Logo
  • Current
  • Archives
  • About
    • About the Journal
    • Submissions
    • Editorial Team
    • Privacy Statement
    • Contact
    • Impressum - OpenSpaces
Search
  • Register
  • Login
  1. Home /
  2. Archives /
  3. No. 9 (2025)

No. 9 (2025)

Published: 2025-11-13

Fachdidaktik

  • Teaching Climate Change through Inquiry-Based Learning to Pre-Service Geography Teachers A Case Study

    Johannes Schulz
    1-22
    • PDF
  • Klim:S21 A formative evaluation of a serious game to promote knowledge about climate change adaptation

    Franziska Wankmüller, Christina Fiene, Siegmund Alexander
    23-36
    • PDF
  • Das Potenzial von Unterrichtsentwürfen und Exkursionen zur Vernetzung von Bildung für nachhaltige Entwicklung (BNE) und digitaler Bildung im vielperspektivischen Sachunterricht

    Julia Wiedmann, Jan Grey, Inga Gryl
    37-51
    • PDF (Deutsch)

Teaching Practices

  • Der reflexive Umgang mit Raumkonstruktionen in sozialen Medien Eine unterrichtliche Umsetzung an einer Förderschule mit den Förderschwerpunkten Hören und Lernen

    Christian Dorsch; Virginia Klass
    52-64
    • PDF - Artikel (Deutsch)
    • PDF - Anhang Unterrichtsmaterial (Deutsch)

Open the box

  • Controversies and Consensus in Climate Education from the Perspective of Geography Education Report from a Panel Discussion

    Melissa Hanke, Dana Graulich, Dirk Felzmann, Carolin Klüsener, Fabian Pettig, Alexandra Siegmund, Sandra Sprenger, Madelaine Uxa
    65-77
    • PDF (Deutsch)

Information

  • For Readers
  • For Authors
  • For Librarians

Language

  • Deutsch
  • English

Licensed under Creative Commons BY 4.0 International License. 

To the extent possible under law, OpenSpaces – Zeitschrift für Didaktiken der Geographie has waived all copyright and related or neighboring rights to OpenSpaces – Zeitschrift für Didaktiken der Geographie. This work is published from: Deutschland.

 

OpenSpaces | 2944-4950 | Imprint | Privacy note | To the OJS homepage

More information about the publishing system, Platform and Workflow by OJS/PKP.